Вінниця входить до третини українських міст, які підключилися до електронних реєстрів майна та бізнесу. Це означає, що з початку жовтня вінничани не повинні збирати і надавати письмові довідки у державні органи.
Рроз'яснення з цього приводу надає начальник Головного територіального упраавління юстиції у Вінницькій області Юрій Круголь.
– Вінницька облдержадміністрація та міськвиконком вже підключені до електронних реєстрів. Набули чинності норми, які дозволяють отримувати дані органам державної влади, місцевого самоврядування, внутрішніх справ, прокуратури, служби безпеки, суддям, нотаріусам та адвокатам. Порядок доступу до реєстрів встановлено Кабміном ще наприкінці 2014 року. Відтепер, якщо потрібна довідка, скажімо, про наявність чи відсутність об’єктів нерухомості у власності, людина не повинна нічого шукати і підтверджувати, – пояснює очільник юстиції.
За його словами, це зручно і для громадян, і для самих чиновників. Не доведеться стояти в чергах і витрачати купи паперу. Доступ до реєстрів матимуть лише вищезазначені категорії громадян. Тобто, поки що пересічні вінничани не будуть насолоджуватися цим благом. По суті, це навіть краще, бо навіть державним реєстраторам заборонено надавати інформацію на запити державних органів. Вони повинні займатися цим самостійно.
Процедура отримання даних чиновниками безкоштовна. Запитувач повинен вказати підставу, на якій він бажає скористатися тою чи іншою інформацією. Програма електронна, тож є обов’язкові ідентифікатори – хто, як і чому запитував. У разі відмови пояснити причину запиту, держслужбовець не зможе переглянути електронну документацію.
Варто зазначити, що інформація Бюро технічної інвентаризації ще не повністю перенесена в реєстр. А усі описані правила стосуються лише повністю опрацьованих і зареєстрованих прав. Що стосується доступу до всіх інших реєстрів, про які розповідала заступник міністра юстиції Наталя Севостьянова, робота над цим у Вінниці ще ведеться. Повну інформацію про онлайн-сервіси можна знайти на офіційному сайті Міністерства юстиції України. Частина з них працює на платній основі, частина – безкоштовно.
– Наприклад, реєстраційні бази підприємців-банкрутів зараз безкоштовні. Це досить вигідно, особливо, коли укладаються господарські угоди з невідомими юридичними особами. Таким чином можна легко дізнатися, чи не перебуває підприємство у стані банкрутства і зменшити ризик неналежного виконання договірних зобов’язань, – розповідає Юрій Круголь.
|